zondag 11 november 2012

Herfstkleuren



Door het bloggen, wat ik nog niet zo heel lang doe, 

is mijn blik steeds meer gericht op al het moois om me heen..

...noem het een stukje bewustwording dat er zoveel schoonheid  is, 

waar je zomaar aan voorbij zou kunnen lopen..!



Neem nou bijvoorbeeld de prachtige kleuren van de herfst...





....hier op het moment  vooral veel geeltinten...







..de leilindes die langzaam verkleuren steken geweldig af tegen de blauwe lucht...


..en een blad in al zijn eenvoud is eigenlijk al een kunstwerk op zich!






Nog meer oog krijgen voor al het moois om me heen,

( buiten, binnen of via binnenkijken..:-) )

ik hoop het steeds meer onder de knie te krijgen!


Fijne zondag!

14 opmerkingen:

  1. Dat is inderdaad het mooie van bloggen, dat je door de ogen van anderen beter om je heen leert kijken. Door het fotograferen heb ik ook gemerkt dat ik af en toe in gedachten kijk "door mijn lens", dat deed ik vroeger nooit.

    Toen wij vanmorgen op pad waren, vielen mij die prachtige herfstkleuren ook al op, het is net een heel mooi schilderij!

    Ik wens je nog een fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja....je gaat alles heel anders bekijken.
    Leuk dat je door het bloggen op dingen gaat letten waar je anders aan voorbij gegaan bent.
    Prachtige foto's, vooral het zonlicht wat speelt met die prachtig gekleurde bladeren.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig zoals je het ook verwoord, je gaat dingen bekijken en kijkt veel intenser.
    De herfst is er nog steeds in volle geuren enkleuren..heerlijk genieten van al jemooie bladeren.

    Fijne dag nog.

    Lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helemaal mee eens! Vanmiddag in het bos zei ik nog tegen Gert dat de goudgele bladeren bijna licht gaven in de zon...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben ook nog maar pas aan het bloggen.
    En ook ik kijk anders naar dingen.
    Je doet het hartstikke goed.
    Mooie foto´s heb je gamaakt.

    gr. anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Is bij mij ook gebeurd. Op een gegeven moment liep ik foto 's van de bloesem te maken in de kersenboomgaard en hoorde de hommels en bijen, het was zo bijzonder terwijl ik er vroeger langs op reed want we zitten in een kersengebied en dan heb je niet meer door hoe bijzonder dat is..

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier geldt hetzelfde, ik kijk nu ook veel meer naar de 'kleine' dingen, heb meer oog voor de natuur en al schoonheden en let er nu ook meer op hoe ik fotografeer....je verhaal is heel herkenbaar...

    Fijne avond

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja mooi al die kleuren. Ik heb vandaag ook weer met andere ogen gekeken naar de natuur. En uiteraard ook mijn foto's op mijn blog geplaatst.
    Fijne avond, groet Martine.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is echt genieten van wat de natuur ons geeft..Voor mij geld dat precies zo ik let ook veel meer op kleine details waar ik eerder aan voorbij liep grappig he.

    Groetjes en een een fijne dag, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ook hier in het zuiden zijn de meest prachtige herfstkleuren te zien...wat kan een mens daar blij van worden :-)
    Mooie foto's!

    Fijne week
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hmmm ik geloof dat ik hier de uitzondering ben ik had die bewustwording al voor ik blogde (sorry)

    is het misschien zo dat je al wel om je heen keek en al dat moois al zag ,maar dat je door het op te schrijven je je er bewuster van geworden bent.

    ik geniet altijd heel erg van je prachtige foto's en je leuke verhalen dus blijf vooral lekker bloggen .

    een hele fijne week grtjs saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige zonkleuren: ik geniet nog even na, bij ons in Zweden zijn de bladeren inmiddels allemaal gevallen:

    Fijne dag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha, dat heb ik ook sinds ik een blog heb. Dat je dat rondkijkt wat je kunt fotograferen. Mijn huis is zelfs netter en opgeruimder omdat ik tegenwoordig met een 'fotoblik' rond kijk. Een prettige bijkomstigheid, toch?
    Jouw blog ziet er erg gezellig uit. Misschien wil je ook eens een kijkje bij mij komen nemen?
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja ook ik ben maar pas aan het bloggen. Maar ik begin het wel steeds leuker te vinden. Het is leuk iedereen een beetje beter te leren kennen en.... we hebben iets gemeen met elkaar dat maakt het zo leuk. Het zijn mooie foto's geworden. Als ik naar buiten kijk zie ik ook dat prachtige gele blad aan de bomen hangen. Ik vind het genieten hoor.
    Een lieve groet
    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een reactie achterlaat!
Lieve groet,
Dineke