zaterdag 22 december 2012

Kerst in huis..


Kerst in huis, ik ben er dol op!

Dit jaar zorgde allerlei  dingen  ervoor dat ik wat later dan normaal tijd kon/wilde maken

 om mijn huis in kerstsfeer te brengen..



Maar, de rust keert deels terug en ik merk dat er dan vanzelf meer tijd en energie komt

 om in huis lekker bezig te zijn..

De boom staat op een oude kruk, het kleedje bewerkte ikzelf zo'n 15 jaar geleden..;-))

het is een wijn etiket, wat ik op een linnen tafelkleed verfde..


Ik heb hem in een oude zinken emmer gezet die ik kocht bij Leen van Velzen, 

handelaar in oude bouwmaterialen  hier in de buurt...

eerder kochten we daar al de oude deuren, dus voor ons een vast adresje..






Verder heb ik het lekker rustig en sober gelaten:





de oude olijfpot verhuisde naar de vensterbank.

Ik gaf hem een dekseltje van bolmos. 

Een paar takken en klaar is kees..!









De oude lijst kreeg een plaatsje bij de eettafel, krans erin en  niks meer aan doen...




..de cloche moest plaats maken op de wijntafel en verhuisde naar het stalbankje...



Op de wijntafel kwam iets anders....




een prachtig oud ornament!

Ga je voor een emmer, kom je met een emmer, en nog iets veel mooiers terug, hoe leuk is dat!!

Ik ben er superblij mee! 

Mooi gesneden, oude verf er deels nog op, helemaal goed!!





de kransen kocht ik beide bij mijn zoon die naast z'n VWO dus lekker bezig is met zijn eigen 

bedrijfje...!



Allemaal heel fijne dagen,

geniet van elkaar en rust lekker uit!

15 opmerkingen:

lia zei

Soms hoeft het allemaal niet veel te zijn. Juist de subtiele dingen geven al zoveel sfeer.
En dat ornament, wauw!!!

Jullie ook hele fijne kerstdagen.
Liefs Lia

Home and Lifestyle zei

Wat gebruik je mooie materialen in huis, het ziet er allemaal prachtig uit!

Ik wens jou en je gezin hele sfeervolle kerstdagen toe!

Lieve groet, Ingrid

Landelijk at Home zei

Mooi huis heb je hoor! Zeker een prachtig ornament!

Groetjes Wilianne

Le Style zei

Super sfeervol & dat oude ornament, wat een 'plaatje'.

Fijne feestdagen, geniet!!

Liefs,
Yet

Els zei

Stoer sober kersthuis heb je! Heel mooi gedaan.

Fijne kerstdagen voor jou en je gezin!

Liefs Els

Marjonel M zei

Ziet er allemaal heel sfeervol uit en toch rustig, ik vindt je ornament prachtig.

Fijne dagen liefs, Marjonel

Martine zei

Het ziet er erg stoer en sfeervol uit, helemaal mijn ding. En dat ornament, wow, erg gaaf.
alvast fijne dagen.
liefs, Martine

Anita r zei

Wat leuk is het geworden.
Eenvoudig maar toch zo sfeervol.

Fijne kerstdagen
en een
Gelukkig nieuwjaar.

gr. Anita

Vita Huset zei

Ohh, dat ornament...Prachtig. Ik heb er zelf ook al redelijk wat en ben altijd op zoek naar meer ;)

Hele fijne feestdagen gewenst met een rustig hoofd.

Groetjes Elly

LandelijkPuur zei

Ziet er gezellig uit.
Mooie styl ook
Fijne feestdagen .. Je hebt er een volger bij :)

Gr. Lindy

Eefies day zei

Eat is het mooi bij jou..je hebt alles op elkaar afgestemd....stoer en toch heel sfeervol...
Geniet van de komende dagen.

Lieve groetjes,
♥Eefie

Blomkje en Wenje zei

Wat een prachtige spullen! Ik wens jou en je familie hele fijne kerstdagen!

Groetjes, Pietrik

Alie zei

Gezellig allemaal hoor en wat leuk dat je zoon zo creatief is. Ik heb ook VWO gedaan en wilde ook zo graag iets creatiefs beginnen, werd me altijd afgeraden. Laat hij z'n hart volgen. Groetjes Alie

Maison Louise, Paintings by Louise zei

Het ziet er allemaal schitterend bij je uit, prachtig gedecoreerd.

Ik wens jou en de mensen om je heen

FIJNE KERSTDAGEN EN ALLE GOEDS VOOR 2013!!!

Lieve groet, Loes

inro soor zei

t ziet er allemaal heel mooi, sober uit, echt mn sfeertje!
prachtige dingen heb je.
wil je eens kijken op mijn nieuwe weblog. dank!
groetjes, Inge